INGLÉS
SEMANA 3 FEBRERO 8 - 12
VOCABULARY
Greetings and farewells
ACTIVITY 1
1-Write the greetings and
farewells in your notebook. (Escribe los saludos y despedidas en tu cuaderno)
2-Translate the greetings
and farewells. (Traduce los saludos y despedidas)
3-Choose 4 greetings and 3
farewells and draw a picture of each one. ( Escoge 4 saludos y 3 despedidas y
elabora un dibujo de cada uno.)
4-Learn and practice the vocabulary ( Aprende y practica el vocabulario).
fecha máxima de entrega jueves 11 de febrero
COLOCAR EN...
ASUNTO: APELLIDO NOMBRE CURSO ACTIVIDAD Y FECHA
Correos según el docente Amanda Pajarito.
ACTIVITY 2
SEMANA 15/19 FEBRERO
1-Watch the video
2-Complete the conversations
according to the video (Completa las conversaciones de acuerdo con el video).
1- ·
Good ________________
Daniel ·
Good ________________
Amanda ·
What`s up? ·
__________ ___________ and you? ·
I`m
___________ thanks. ·
Gotta go now. ___________
. ·
See __________. |
2- ·
Good __________________,
Daniel. ·
Good afternoon,
__________ .
|
||||||
3- ·
Good evening, Jessica. ·
Good ________________,
Mr. Davis. · ______________, kitty! |
4- ·
Good ______________, Jessica.
|
3- Circle the correct
answer (Encierra la respuesta correcta):
Where are they? (¿Dònde estàn ellos?)
ü Daniel
and Amanda are ………………………….
A- at the
park
B-
at school
ü Daniel
and his dad are ………………………….
A- at school
B-
at home
ü Jessica
and Mr. David are ………………………………….
A- at the
park
B-
on the street
ü Jessica
and Ana are ………………………...
A- in the
toilet
B-
in the bedroom
4-Draw a picture for each greeting or farewell (Haz un dibujo
de cada saludo o despedida):
GOOD EVENING |
SEE YOU
|
GOOD MORNING |
HIYA |
5-
Classify the following expressions ( Clasifica las siguientes expresiones).
Bye - Hello -
See you - Hi - Hey
there - Goodbye
Good afternoon - Bye-bye - Good night -
GREETINGS
FAREWELLS
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
------------------------- ------------------------
SEMANA 22/26 FEBRERO
TOPIC:Self introduction
1-Watch the video ( mira el video)
https://www.youtube.com/watch?v=EDmWNJ144oY&ab_channel=FreddiesVilleVideos
2-Review and practice the questions (repasa y practica las preguntas)
*What`s your name?
*How do you spell your name?
3-Write the questions in your notebook then answer them (Escribe las preguntas en tu cuaderno, luego respòndelas)
SEMANA 1/5 MARZO
https://www.youtube.com/watch?v=0Dw7dJRQ6sE&ab_channel=CarinaPrina
2-Choose ten characters from the video and draw or paste a picture of each one (Escoge 10 personajes del video y dibùjalos o pega una imagen de cada uno).
3-Write the greeting they say and how they introduce themselves.(Escribe el saludo que dice cada uno y como se presentan)
example:
Hi, I`m Dory
1- Listen to the occupations and write them in order they appeared in the video.
(Escucha las ocupaciones y escrìbelas en el orden que aparecen en el video)
2- Translate the words (Traduce las palabras)
https://www.youtube.com/watch?v=uxCASFNuV8g&ab_channel=SabinaGarciaRabal
Teacher- Musician - Veterinarian - Nurse - Dentist - Police officer - Chef - Architect -
Hairdresser - Doctor - Baker.
JOBS AND OCCUPATIONS
1-Firefighter: Bombero
2-Postman: Cartero
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
SECOND TERM (segundo período)
ACTIVITY # 1
Semana 12/16 abril
En tu cuaderno:
1- Decorar la portada del segundo período con el título : SECOND TERM
2-Escribir los temas del segundo período:
TOPICS:
*Lugares de una ciudad.
-Where ...?
*Expresiones de cantidad.
-How much...?
-How many...?
2-Copiar los siguientes indicadores del segundo período.
INDICADORES:
-Identifica algunos sitios de la ciudad.
-Pide y da información acerca de la ubicación de algunos lugares de la ciudad.
-Responde preguntas relacionadas con cantidades.
*A continuación un ejemplo de portada:
ACTIVITY # 2
Semana 19/23 abril.
TOPIC: PLACES OF A CITY
(Lugares de una ciudad)
El objetivo principal de la actividad # 2 es aprender vocabulario nuevo relacionado con el tema lugares de una ciudad.
Puedes usar el diccionario cuando encuentres palabras desconocidas.
*Recuerden marcar la actividad con el nombre completo del estudiante y el curso y enviarla al correo:
rafaeluribeingles@outlook.es.
A continuación les describo la actividad:
1- Watch the video. (Ver el video):
https://www.youtube.com/watch?v=9xBTXX7DgBc
*Places of a city: Church, school, hospital, restaurant, ...
(Lugares de una ciudad)
*Verbs : study, eat, read, buy, send, do, ...
(verbos: estudiar, comer, leer, comprar, enviar, hacer, ...)
*a place where we can... ( un lugar donde podemos...)
A- _____ restaurant 1- a place where students can study.
B- _____ movie theater 2- a place where we can eat.
C- _____ playground 3- a place where we can read books.
D- _____ post office 4- a place where we can get money.
E- _____ supermarket 5- another word for CINEMA.
F- _____ school 6- a place where we can buy many things.
G- _____ bank 7- a place where animals are kept
H- _____ zoo 8- a place where we send letters.
I- ______ Library 9- a place where we can do sports.
J- ______ bookshop 10- a place where we can buy books.
*Cualquier inquietud se pueden comunicar
SEMANA 26/30 ABRIL
ACTIVIDAD # 3
1- Watch the video (Mira el video)
https://www.youtube.com/watch?v=EsWIJj04oQw
Responde los puntos 2 y 3 de acuerdo con el video:
2-Complete the sentences with the following words. (Completa las oraciones con las siguientes palabras):
See- trains - trees - things - savings - books - animals -
doctors - buses - people- children - coffee
A-The library is a place where you can borrow ______________
B-The School is a place where ________________ go to learn.
C-The park is an open space with many ____________ and gardens.
D-The hospital is a place where we need to go so that ____________ can cure us.
E-The bank is a place where we keep our _______________
F-A zoo is a place in a city where you can find _______________.
G-At the store you can buy ___________
H-At the museum you go to _________ artwork.
I-At the hotel ____________ stay while on holiday.
J-At the cafe you can have ____________.
K-At the station passengers catch _____________ and _____________ .
3-Draw a picture according to each sentence.( Elabora un dibujo para cada oración):
A-Doctors and nurses work at the hospital.
B-We keep our savings in the bank.
C-Teachers work in the school.
D-You can see artwork like paintings.
E-You can borrow many books.
*Recuerden enviar los trabajos puntualmente.
*Antes de tomar la foto de la actividad, marcar las HOJAS donde la realizaron con el nombre completo y el curso.
HAVE A NICE WEEK👍
SEMANA 3/7 MAYO
ACTIVIDAD # 4
1-Find these words in the dictionary. (Busca esta palabras en el diccionario):
*Neighborhood:
*Place:
*Live:
*Near:
*Best:
*Because:
*Call:
2-Make your neighborhood map.
*En una hoja blanca , en el cuaderno o en un octavo de cartulina elabora un mapa de tu barrio.
3-Write the names of the places.
*Escribe los nombres de los lugares en inglés.
EXAMPLE (Ejemplo):
4-Complete the following sentences(Completa las siguientes oraciones):
*I live in a neighborhood called _____________________________
*The best places to visit in my neighborhood are ___________________ , ________________, ______________, __________________, ___________________ .
*My favorite place is _________________________ because _______________________________________
*I live near ___________________________________________
*I study at ____________________________________________
HAVE A NICE WEEK👋
SEMANA 10/14 MAYO
ACTIVITY 5
TOPIC: Countable and Uncountable nouns.
GRAMMAR BOX
NOUNS can be countable or uncountable.
*Countable nouns can be counted. For example: one apple, two bananas, three pencils,...
*Uncountable nouns cannot be counted, for example: water, rice, sugar, ...
Los sustantivos pueden ser contables e incontables
*Los sustantivos contables pueden ser contados, por ejemplo: una manzana, dos bananas, tres lápices, ...)
*Los sustantivos incontables no se pueden contar, por ejemplo: agua, arroz, azúcar, ...)
1-Paste or draw the pictures according to the words.
(Pega o dibuja las imágenes de acuerdo con las palabras)
2-Write C or U in front of each word , if it is countable or Uncountable.
C: Countable (Contable)
U: Uncountable (incontable)
(Escribe C o U al frente de cada palabra dependiendo si es contable o incontable)
Example:
🍐 Pear C
🍚 Rice U
SEMANA 6/ 9 JULIO
ACTIVITY # 6
TOPIC:How much - How many
GRAMMAR BOX
1- Complete the words and match them with the pictures (Completa las palabras y relaciónalas con los dibujos)
2-Fill in the blanks with How much - How many ( Completa con How much- How many)
*How much: Cuánto?
*How many: Cuántos?
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
THIRD TERM- TERCER PERÍODO
Activity 1
Semana 19/23 Julio
En tu cuaderno:
1- Decorar la portada del tercer período con el título : THIRD TERM
2-Escribir los temas e indicadores del tercer período:
TEMAS:
-Países y nacionalidades.
-Verbo BE
-Pronombres personales.
INDICADORES:
-Pregunta y responde acerca de la nacionalidad de una persona.
-Comprende y escribe textos sencillos con el verbo BE
ACTIVITY 2
Semana 26/30 julio.
En tu cuaderno:
*Escribir en INGLÉS el nombre de cada país de la siguiente lista y su correspondiente nacionalidad.
*Dibujar o pegar la imagen de cada una de las banderas de los países de la lista.
N° |
COUNTRY |
CAPITAL CITY |
OFFICIAL LANGUAGE |
FLAG |
Example | France |
Paris |
French |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
SEMANA 9/13 AGOSTO
*Hello
*_______________
*How are you?
*__________ good.
*How are _________ ?
*Good. Are you __________________?
*Yes.
*Where are you from?
*I´m from ___________________
*What country are you from?
* ____________________ Canada.
*Nice to meet you.
*Nice to ____________________ too.
2- Draw a picture of the dialog (haz un dibujo del diálogo)
3-Make flash cards writing information about name and nationality of six famous people. Paste a picture of every one.
ACTIVITY 6
SEMANA 23/27 AGOSTO
TOPIC: Personal Pronouns
PERSONAL PRONOUNS are short words we use as a substitute for the proper name or a noun. They can be a person, a thing or an animal.
Example:
Carlos is my friend. He is twelve years old.
VOCABULARY: