INGLÉS


INGLÉS


































SEMANA  3   FEBRERO 8 - 12


VOCABULARY


Greetings and farewells


ACTIVITY 1

1-Write the greetings and farewells in your notebook. (Escribe los saludos y despedidas en tu cuaderno)

2-Translate the greetings and farewells. (Traduce los saludos y despedidas)

3-Choose 4 greetings and 3 farewells and draw a picture of each one. ( Escoge 4 saludos y 3 despedidas y elabora un dibujo de cada uno.)

4-Learn and practice the vocabulary ( Aprende y practica el vocabulario).


fecha  máxima de entrega  jueves 11 de febrero

COLOCAR EN...    

ASUNTO:  APELLIDO NOMBRE CURSO ACTIVIDAD Y FECHA

Correos según el docente Amanda Pajarito.

 rafaeluribeingles@outlook.es


                          ACTIVITY 2

SEMANA 15/19 FEBRERO

1-Watch the video




https://www.youtube.com/watch?v=mwGYurxFLOc&ab_channel=Cole%C3%A7%C3%A3oWAY

2-Complete the conversations according to the video (Completa las conversaciones de acuerdo con el video).

1-

·         Good ________________ Daniel

·         Good ________________ Amanda

·         What`s up?

·         __________   ___________ and you?

·         I`m ___________ thanks.

·         Gotta go now. ___________ .

·         See __________.

2-

·         Good __________________, Daniel.

·         Good afternoon, __________ .




    

3-

·         Good evening, Jessica.

·         Good ________________, Mr. Davis.

·     ______________, kitty!



4-

·         Good ______________, Jessica.



 

 

3- Circle the correct answer (Encierra la respuesta correcta):

            Where are they?  (¿Dònde estàn ellos?)

 

ü  Daniel and Amanda are ………………………….

A-  at the park

B-   at school

ü  Daniel and his dad are ………………………….

A-  at school

B-   at home

ü  Jessica and Mr. David are ………………………………….

A-  at the park

B-   on the street

ü  Jessica and Ana are ………………………...

A-  in the toilet

B-   in the bedroom

4-Draw a picture for each greeting or farewell (Haz un dibujo de cada saludo o despedida):

   GOOD EVENING

                          

                     SEE YOU

 

  GOOD MORNING

                      HIYA

 

5- Classify the following expressions ( Clasifica las siguientes expresiones).

         Bye   -    Hello -   See you -    Hi   -  Hey there -   Goodbye  

              Good afternoon -   Bye-bye -  Good night -  

                  GREETINGS                                FAREWELLS

        -------------------------           -------------------------

        -------------------------           -------------------------

        -------------------------           -------------------------

        -------------------------           -------------------------

        -------------------------           ------------------------


               SEMANA 22/26 FEBRERO

TOPIC:Self introduction

1-Watch the video ( mira el video)

https://www.youtube.com/watch?v=EDmWNJ144oY&ab_channel=FreddiesVilleVideos

2-Review and practice the questions (repasa y practica las preguntas)

*What`s your name?

*How do you spell your name?

3-Write the questions in your notebook then answer them (Escribe las preguntas en tu cuaderno, luego respòndelas)


                            SEMANA 1/5 MARZO
   ACTIVITY 4

1-Watch the video:

     


       https://www.youtube.com/watch?v=0Dw7dJRQ6sE&ab_channel=CarinaPrina

2-Choose ten characters from the video and draw or paste a picture of each one (Escoge 10 personajes del video y dibùjalos o pega una imagen de cada uno).

3-Write the greeting they say and how they introduce themselves.(Escribe el saludo que dice cada uno y como se presentan)

example:


                                    Hi, I`m Dory

 

                                                 SEMANA 8/12 MARZO

ACTIVITY 5
Topic: Jobs and occupations




1-Watch the video (Mira el video)
https://www.youtube.com/watch?v=x8tF2aQoukY&ab_channel=EasyEnglish  
2-Choose ten JOBS and make a flash card for each word.
3.Write the description of each Job.

*Escoge 10 occupaciones del video y elabora una ficha de vocabulario con cada una. 
  En cada ficha escribe la palabra, pega o dibuja la imagen y copia la descripciòn de     cada una. 
*Puedes hacer las fichas en cartulina o cualquier otro material.
*Marcar cada ficha con el nombre completo y el curso.

EXAMPLE:


TAXI DRIVER
   A taxi driver drives a car



SEMANA 15/19 MARZO


TOPIC: Jobs and occupations (Professions)


     1- Listen to the occupations and write them in order they appeared in the video.

          (Escucha las ocupaciones y escrìbelas en el orden que aparecen en el video)

     2- Translate the words (Traduce las palabras)


         https://www.youtube.com/watch?v=uxCASFNuV8g&ab_channel=SabinaGarciaRabal




Painter-  Plumber -   Firefighter -  Bus driver-   Actor -   Artist -  Librarian - Postman -

              Teacher-  Musician - Veterinarian - Nurse - Dentist -  Police officer -  Chef  - Architect -  

              Hairdresser -  Doctor -  Baker.


     

      JOBS AND OCCUPATIONS


1-Firefighter: Bombero

2-Postman: Cartero

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

11-

12-

13-

14-

15-

16-

17-

18-

19-

20-


                                            SECOND TERM  (segundo período)           

ACTIVITY # 1

Semana 12/16 abril   

En tu cuaderno: 

1- Decorar la portada del segundo período con el título : SECOND TERM

2-Escribir los temas del segundo período:

   TOPICS:

    *Lugares de una ciudad.

      -Where ...?

    *Expresiones de cantidad.

       -How much...?

       -How many...?

2-Copiar los siguientes indicadores del segundo período.

   INDICADORES:

-Identifica algunos sitios de la ciudad.

-Pide y da información acerca de la ubicación de algunos lugares de la ciudad.

-Responde preguntas relacionadas con cantidades.

*A continuación un ejemplo de portada:



ACTIVITY # 2

Semana 19/23 abril.

TOPIC: PLACES OF A CITY

(Lugares de una ciudad)

El objetivo principal de la actividad # 2 es aprender vocabulario nuevo relacionado con el tema lugares de una ciudad.

Puedes usar el diccionario cuando encuentres palabras desconocidas.

*Recuerden marcar la actividad con el nombre completo del estudiante y el curso y enviarla al correo:

rafaeluribeingles@outlook.es.

A continuación les describo la actividad:

1- Watch the video. (Ver el video):

    https://www.youtube.com/watch?v=9xBTXX7DgBc


2-Read , learn and practice the vocabulary. (Lee, aprende y practica el vocabulario)

*Places of a city: Church, school, hospital, restaurant, ...

  (Lugares de una ciudad)

 *Verbs : study, eat, read, buy, send, do, ...

   (verbos: estudiar, comer, leer, comprar, enviar, hacer, ...)


3-Match each sentence with the correct word.(relaciona cada oración con la palabra correcta)

   *a place where we can... ( un lugar donde podemos...)

A- _____ restaurant                              1- a place where students can study. 

B- _____ movie theater                        2- a place where we can eat.

C- _____ playground                            3- a place where we can read books.

D- _____ post office                             4- a place where we can get money.

E- _____ supermarket                           5- another word for CINEMA.

F- _____ school                                    6- a place where we can buy many things.

G- _____ bank                                      7- a place where animals are kept

H- _____ zoo                                        8- a place where we send letters.

I- ______ Library                                 9- a place where we can do sports.

J- ______ bookshop                             10- a place where we can buy books.

*Cualquier inquietud se pueden comunicar


 SEMANA 26/30 ABRIL


ACTIVIDAD # 3

1- Watch the video (Mira el video)

https://www.youtube.com/watch?v=EsWIJj04oQw


 

Responde los puntos 2 y 3 de acuerdo con el video:

2-Complete the sentences with the following words. (Completa las oraciones con las siguientes palabras):


                     See-       trains  -     trees -   things -      savings -     books -      animals   -  

                     doctors  -     buses -     people-      children -    coffee


A-The library is a place where you can borrow ______________

B-The School is a place where ________________ go to learn.

C-The park  is an open space with many ____________ and gardens.

D-The hospital is a place where we need to go so that ____________ can cure us.

E-The bank is a place where we keep our _______________

F-A zoo is a place in a city where you can find _______________.

G-At the store you can buy ___________

H-At the museum you go to _________ artwork.

I-At the hotel ____________ stay while on holiday.

J-At the cafe you can have ____________.

K-At the station passengers catch _____________ and _____________ .


3-Draw a picture according to each sentence.( Elabora un dibujo para cada oración):

A-Doctors and nurses work at the hospital.

B-We keep our savings in the bank.

C-Teachers work in the school.

D-You can see artwork like paintings.

E-You can borrow many books.

*Recuerden enviar los trabajos puntualmente. 

*Antes de tomar la foto de la actividad, marcar las HOJAS donde la realizaron con el nombre completo y el curso.

HAVE A NICE WEEK👍



   SEMANA 3/7 MAYO

          

         ACTIVIDAD # 4

1-Find these words in the dictionary. (Busca esta palabras en el diccionario):

*Neighborhood:

*Place:

*Live:

*Near:

*Best:

*Because:

*Call:

2-Make your neighborhood map.

   *En una hoja blanca , en el cuaderno o en un octavo de cartulina elabora un mapa de tu barrio.

3-Write the names of the places.

    *Escribe los nombres de los lugares en inglés.

  EXAMPLE (Ejemplo):


4-Complete the following sentences(Completa las siguientes oraciones):

*I live in a neighborhood called  _____________________________

*The best places to visit in my neighborhood are ___________________ , ________________, ______________, __________________, ___________________ .

*My favorite place is _________________________ because _______________________________________

*I live near ___________________________________________ 

*I study at ____________________________________________  

HAVE A NICE WEEK👋


                            SEMANA 10/14 MAYO

ACTIVITY 5


TOPIC: Countable and Uncountable nouns.


                            GRAMMAR BOX

NOUNS can be countable or uncountable.

*Countable nouns can be counted. For example: one apple, two bananas, three pencils,...

*Uncountable nouns cannot be counted, for example: water, rice, sugar, ...


  Los sustantivos pueden ser contables e incontables

*Los sustantivos contables pueden ser contados, por ejemplo: una manzana, dos bananas, tres lápices, ...)

*Los sustantivos incontables no se pueden contar, por ejemplo: agua, arroz, azúcar, ...)

1-Paste or draw the pictures according to the words.

   (Pega o dibuja las imágenes de acuerdo con las palabras)

2-Write C or U in front of each word , if it is countable or Uncountable.

    C: Countable (Contable)

    U: Uncountable (incontable)

   (Escribe C o U al frente de cada palabra dependiendo si es contable o incontable)

    Example:

        🍐 Pear   C   

        🍚 Rice   U  


                                                       SEMANA  6/ 9 JULIO 

ACTIVITY  # 6

TOPIC:How much - How many


                                                   GRAMMAR BOX


1- Complete the words and match them with the pictures (Completa las palabras y relaciónalas con los dibujos)














2-Fill in the blanks with How much - How many ( Completa con How much- How many)

*How much: Cuánto? 

*How many: Cuántos?




💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚


                                THIRD TERM- TERCER PERÍODO


    Activity 1 


Semana 19/23 Julio

En tu cuaderno: 

1- Decorar la portada del tercer período con el título : THIRD TERM

2-Escribir los temas e indicadores del tercer período:

TEMAS:

-Países y nacionalidades.

-Verbo BE

-Pronombres personales.

INDICADORES:

-Pregunta y responde acerca de la nacionalidad de una persona.

-Comprende y escribe textos sencillos con el verbo BE

  

ACTIVITY 2

Semana 26/30 julio.

En tu cuaderno:

*Escribir en INGLÉS el nombre de cada país de la siguiente lista y su correspondiente nacionalidad.

*Dibujar o pegar la imagen de cada una de las banderas de los países de la lista.


ACTIVITY  3                                                                       
                                                                                                              
Semana 2/ 6 agosto                                                                                 

Choose seven countries and complete the chart (Escoge 7 países y completa el cuadro)
*Completa el cuadro en inglés.

COUNTRY

CAPITAL CITY

OFFICIAL LANGUAGE

  FLAG

Example  

France

Paris

French


1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3


 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 *Recuerda enviar las evidencias al correo: rafaeluribeingles@outlook.es 


ACTIVITY 4

SEMANA 9/13 AGOSTO

1- Watch the video and complete the dialog. (Mira el video y completa el diálogo)

https://www.youtube.com/watch?v=Zk_0nvEAUcI



DIALOG

*Hello

*_______________

*How are you?

*__________ good.

*How are _________ ?

*Good. Are you __________________?

*Yes.

*Where are you from?

*I´m from ___________________ 

*What country are you from?

* ____________________ Canada.

*Nice to meet you.

*Nice to ____________________ too.

2- Draw a picture of the dialog (haz un dibujo del diálogo)


ACTIVITY 5

SEMANA 17/20 AGOSTO

Topic: Countries and Nationalities

Grammar Box:

Who is he/she?: Quién es él/ella?

He is.... Él es...

She is ... Ella es

Where is he from? : De dónde es él?

Where is she from? De dónde es ella?

He is from... Él es de ...

She is from ... Ella es de...

1- Watch the video(Mira el video)


2- Read the information about these two famous people ( Lee la información acerca de estas dos personas famosas)

 * Who is she?
    She is Shakira     
*Where is she from?
  She is from Colombia.
  She is Colombian.


*Who is he?
  He is Tom Cruise
*Where is he from?
He is from the United States of America.
He is American.

3-Make flash cards writing information about name and nationality of six famous people. Paste a picture of every one.
Use questions and answers.
Folllow the examples in the item # 2

*En fichas de cartulina escribe información acerca del nombre y la Nacionalidad de 6 personas famosas y pega la foto de cada una de ellas
Usa preguntas y respuestas.
Sigue los ejemplos del punto 2.


ACTIVITY 6

SEMANA 23/27 AGOSTO

TOPIC: Personal Pronouns

PERSONAL PRONOUNS are short words we use as a substitute for the proper name or a noun. They can be a person, a thing or an animal.

Example:

Carlos is my friend. He is twelve years old.

VOCABULARY:




ACTIVITY:




💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
TOPICS:
*Informaciòn personal
Preguntas de informaciòn personal (Who, What, Where,...)
LOGRO:
Dar y pedir informaciòn personal
INDICADOR:
Da informaciòn personal a travès de preguntas y respuestas.


SEMANA 20/24  SEPTIEMBRE

CLASSWORK:

ACTIVITY 1:

1-Watch the video:


2-Complete the information about you (Completa la siguiente informaciòn sobre tì):
*Name:
*Last name:
*Age:
*Address:
*Country:
*Phone number:
*Occupation:
*E-mail:
*Male or female:
*Sigle or married:

SEMANA 27 SEPT/01 OCTUBRE

ACTIVITY  2
match the questions with the answers (Relaciona las preguntas con las correspondientes respuestas)




SEMANA 4/ 8 OCTUBRE

ACTIVITY 3
1-Write the questions on your notebook (Copia las preguntas en tu cuaderno)
2-Answer the questions about you. (Contesta las preguntas sobre tì)

PERSONAL INFORMATION

*What`s your name?    _________________________________  
*What`s your last name? _______________________________ 
*How old are you?  ___________________________________ 
*Where do you live? __________________________________
*When is your birthday? _______________________________ 
*Where are you from?  _________________________________ 
*Have you got any brothers or sisters? _____________________  
*Where do you study? __________________________________ 
*What`s your occcupation? ______________________________ 
*Do you have any pets? _________________________________ 
*Who is your best friend? ________________________________ 
*Do you play sports? Which ones ? ________________________ 
*What are your hobbies? _________________________________ 



SEMANA 19/22 OCTUBRE

ACTIVITY 4

TOPIC: My favorites...
What is your favorite...?
My favorite ... is...
What are your favorites...?
My favorites ... are...

ELABORAR UNA CARTELERA CON LA INFORMACION  DE LA IMAGEN.
para hacer la cartelera debes seguir las siguientes instrucciones:

1-Complete the information about you (Completa la informaciòn sobre tì)
2-Paste or draw pictures for each answer (Pegar o hacer dibujos para cada respuesta)







Entradas populares de este blog

MATEMATICAS

ETICA

LENGUA CASTELLANA